dimecres, 7 de desembre del 2011

Entrevista a Tamara Martín.


Tamara Martín defensa a la perfecció aquesta temporada la porteria arlequinada (Foto: Pedro Salado).

Tamara Martín és una jugadora especial. No sols per ser la portera del CE Sabadell si no per la seva història lligada al futbol. La temporada 2006/07 la recordem amb ella vestint la samarreta arlequinada, en el Cadet i amb Genís Sans a la banqueta. Amb aquest entrenador va coincidir a la següent temporada al Mercantil i amb aquest entrenador va estar per primer cop sota pals. Al Mercantil va créixer com a esportista i com a persona tres temporades i desprès de l'equip blaugrana, va anar a l'Andalucia de Barberà, on va demostrar la seva polivalència jugant de migcampista, marcant 17 gols en tota la lliga i aquesta temporada arriba al CE Sabadell, que com ella ens explica, 'era la opció que més em podia donar i a la qual més podia oferir'. Avui entrevistem a una sub-campiona de Catalunya.


Quan vas descobrir el futbol? I a practicar-lo?

Vaig descobrir el futbol a l'escola. Jugava sempre a les hores del pati i era una més, llavors després d'un temps intentant convèncer a la meva mare i després de la negativa de dos clubs per incloure una noia a els seus equips masculins vaig acabar al Andalucia UD de Barberà, actual Escola de Futbol Barberà Andalucia. Amb nois vaig jugar fins a infantil de primer any on vaig començar al femení del Sabadell un equip que feia dos anys m'havia anat seguint i oferint venir. Vaig estar una temporada amb en Genís al Cadet A tot i ser més petita. D'aquí vaig marxar al Mercantil i vaig defensar els colors blau-granes durant 3 temporades fins que per estudis vaig tornar al equip del meu barri, l'Escola de futbol Barberà Andalucia on vaig estar la temporada passada al cadet-juvenil. Aquest any per això volia donar un pas endavant i el Sabadell era una de les opcions que més m'atreien.

La porteria és una de les posicions més difícils en un camp de futbol. Com t'ho fas per que no t'afecti la pressió en moments claus com un un contra un o un penal en contra?

La veritat es que no tinc cap mètode ni "ritual" per què les coses m'afectin més o menys, al contrari sóc una persona molt nerviosa i contínuament estic en moviment o parlant a les companyes (que no sempre és fàcil en segons quins moments de tensió). Els uns contra u abans eren els meus punt fort era molt ràpida, ara després d'un any i mig sense ser portera (durant l'etapa a l'Escola F. Barberà Andalucia) intento tornar a ser la que era. Als penals la veritat és que no faig res espero a veure on xuten i em dic va fes-ho el millor que puguis, és una loteria, que depèn més de com el xuten que de com es para. 

Que et va atreure més per decidir-te a defensar la porteria del CE Sabadell?

La veritat que el que més em va atreure és les condicions que ofereixen a les fèmines, condicions que pocs equips donen a les seves jugadores. A més la temporada passada vaig venir a veure-les jugar tant a elles, com a les petites quan les arbitrava i crec que el Sabadell té unes categories inferiors fortes que faran que dintre d'uns anys el femení torní a estar on un dia va estar. L'amistat que tenia amb algunes jugadores de quan vaig estar va ajudar.

Aquesta temporada no es patirà per estar a la zona baixa, però creus que en una o dues temporades es pot aspirar a un ascens de categoria?

Crec que aquesta temporada si haguéssim posat sempre l'actitud que hem mostrat durant alguns partits (especialment els més complicats) podríem estar lluitant per ascendir de categoria però pot ser la joventut de l'equip és la que fa que ens confiem i després tinguem que còrrer en contra del rellotge. Però crec que hi ha un equip i un cadet-juvenil amb moltes noies que dintre de poc donaran el salt que faran que l'ascens sigui possible.

Com veus el futur fel futfem al CE Sabadell? I com veus el de la ciutat?

El futur mai es pot predir, però amb esforç i treball constant tant per part de les noies com dels entrenadors i coordinadors, crec que el Sabadell el té molt de cara. Jo crec que el cadet-juvenil aquest any i sabent com juguen pot ascendir a primera divisió. La competència en altres equips de la ciutat és forta també com la dels equips dels pobles voltants per això en el món del femení son molt importants les condicions que se'ls ofereixen a les noies i el tracte, no per ser noies s'han de menys preuar. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada